Een woud aan Coaches

Op dit moment staat de teller van het aantal coaches in Nederland geschat op zo’n 250.000. Bij de KvK staan er een kleine 100.000 bedrijven geregistreerd met het woord coach in hun bedrijfsnaam of omschrijving en daarnaast schatten wij in dat er nog eens zo’n 150.000 werknemers zijn die het woord coach in hun functie titel hebben opgenomen. Wat we zien is een groeiende behoefte van bedrijven en individuen naar erkende coaches. Uit onderzoek blijkt dat 69% van de Nederlanders graag duidelijkheid wil over hoe de coach verantwoording aflegt voor zijn werkwijze, op zichzelf reflecteert en zich blijft professionaliseren. Bedrijven en individuen vinden het dus een goed teken wanneer een coach erkend is door een belangrijke beroepsorganisatie voor professionele coaches. Van een gecertificeerde coach staat immers vast dat hij succesvol een erkende opleiding heeft gevolgd, voldoende praktijkervaring heeft, zichzelf verder professionaliseert middels intervisie, supervisie en verdere professionele educatieve ontwikkeling.

Play Video

Een woud aan beroepsverenigingen

Zoveel coaches, zoveel beroepsverenigingen. Wereldwijd en in Nederland zijn er ongekend veel beroepsverenigingen. De belangrijkste die ook onafhankelijke toetsing verrichten op opleidingsprogramma’s zijn:

• International Coach Federation (ICF – coachfederation.org
  • Nederlandse Orde van Beroepscoaches (NOBCO – nobco.nl)
  • EMCC Global Mentoring en Coaching Council (EMCC Global – emccglobal.org)
  • Nederlandse Orde van Loopbaancoaches (NOLOC – noloc.nl)
  • Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching (LVSC – lvsc.eu)
Wij hebben onze opleidingsprogramma’s laten accrediteren bij de ICF en bij de NOBCO/EMCC Global. De ICF is ‘s-werelds grootste beroepsvereniging van professionele coaches met wereldwijd zo’n 50.000 erkende coaches en wereldwijd zo’n 250 geaccrediteerde opleidingsinstituten. In Nederland is ICF echter een kleine vereniging waardoor het ook interessant is om de opleidingen bij NOBCO/EMCC Global geaccrediteerd te hebben. De NOLOC en LVSC zijn Nederlands georienteerd en missen daarmee voor ons het internationale karakter van een erkenning. Daarnaast is de NOLOC toegespitst op loopbaancoaches en de LVSC meer op Supervisie. Wij leiden coaches breder op dan alleen loopbaan georienteerd en binnen de NOBCO/EMCC global hebben we voor onze supervisie opleiding ook een internationale erkenning voor supervisoren waarmee de behoefte om onze programma’s ook daar te laten accrediteren komt te vervallen.

Wil je meer weten over de beroepsverengingen en de voordelen je aan te sluiten, bekijk dan onze webpagina over ICF en NOBCO/EMCC Global

Een woud aan coachopleidingen

Vaak hebben mensen bij het starten van een opleiding niet in de gaten dat ze onbewust ook al kiezen voor een bepaalde beroepsvereniging. Vandaar dat wij het belangrijk vinden om onze opleidingen bij zowel de ICF als de NOBCO / EMCC Global geaccrediteerd te hebben. Hiermee bestaat er tijdens en na het opleidingstraject nog steeds de mogelijkheid te kiezen voor een beroepsvereniging die het beste past bij jouw behoefte en ontwikkeling.

Vaak worden in een opleiding allerlei populaire modellen en theorieën bij elkaar geraapt, maar ontbreekt er een rode draad en ruimte voor praktische oefeningen. De Associatie voor Coaching noemt dat “omgevallen boekenkast” trainingen, daar hebben wij niet zoveel mee. Wij geloven echter wél in gedegen en onafhankelijk geaccrediteerde en geregistreerde opleidingen!

Daarnaast vinden wij de verbinding met de beroepsverenigingen belangrijk om vooraan mee te ontwikkelen in de verdere professionalisering van het vakgebied coaching. Onze Certified Professional Coach opleidingen zijn daarom:

• Geaccrediteerd door de ICF als zogenoemde Level 1 en Level 2 opleidingen. Met deze opleidingen ben je in staat om voor je Associate Certified Coach (ACC) of Professional Certified Coach (PCC)

• EQA (European Quality Award) opleidingen en daarmee erkend door de Nederlandse Orde van Beroepscoaches & de EMCC Global Mentoring & Coaching Council (NOBCO/EMCC Global).

• Post HBO geaccrediteerd op taak en vakbekwaamheid.

Onze Opleidingen

Hieronder tref je de verschillende opleidingen aan en kun je doorklikken voor meer informatie of je inschrijven voor de opleiding. Wanneer je eerst wil kennismaken met een van onze opleiders en wellicht nog wat vragen beantwoord wil hebben kun je ook kiezen voor een persoonlijk kennismakingsgesprek.

Geaccrediteerde Coachopleiding

Ontketen je potentieel met onze geaccrediteerde coachopleidingen!
Verscherp je coaching vaardigheden en word de game changer in je coachees leven met onze geaccrediteerde opleidingen.

Korte Coach Opleidingen

Ontwikkel je coach vaardigheden in korte ééndaagse opleidingen
Verrijk je vaardigheden snel met onze korte eendaagse opleidingen. Doelgericht leren voor directe impact in je vakgebied.

Professionele ontwikkeling

Werk aan je professionele ontwikkeling als coach
Transformeer je coaching met gerichte professionele ontwikkeling en vergroot je groei in je coachpraktijk en carrière.

Supervisie en mentoring

Supervisie opleiding en individuele supervisie en mentoring
Versterk je coaching door onze supervisie opleiding en individuele begeleiding. Duik dieper in je vaardigheden voor meesterschap in coaching.